Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

ICA KLASSIKERN – Motivation

I samarbete med ICA

IMG_8306.jpg

Hur går det för er i ICA klassikern? jag har kämpar på med mina mil och har liksom kommit till den där punkten när man känner att man börjar tappa suget lite grann. Känner ni igen det? Nu har träningen bivit sån rutin så att det sitter men ändå kan de vara svårt att hitta motivation till att träna vissa dagar. Så jag tänkte dela med mig utav mina tips och trix på hur man håller motivationen uppe såhär på en måndag. För att vi inte ska känna stressen över skidmomentet så har vi nu till 2:a april på oss att genomföra våra 9 mil istället.

Mitt största problem är att jag lätt skjuter upp saker och ting. Jag säger typ till mig själv:

 -”Det här är ju sån rutin så det kan du göra sen…”  I själva verket så borde jag göra det på en gång och få det överstökat. Det svåra med just träning är ju inte att börja utan det är att hålla igång det som är riktigt knivigt.

Sätt upp mindre del mål

Om du känner att motivationen tryter och du känner att det är så långt kvar tills mål så finns det några saker man kan tänka på och göra för att bli mer motiverad. Sätta upp mindre del mål som man klarar av. Det blir mer motiverande när du vet att du får gå i mål flera gånger och det blir lättare att hålla igång.

Fokusera på kvalitet före kvantitet

Det handlar inte om att du ska träna varje dag utan fokusera när du väl tränar på att göra det så kvalitativt som möjligt. Bara av att träna mer kvalitativt brukar jag känna mer motivation till att träna igen och igen.

Den där sköna känslan…

Efter ett trännigspass så mår jag oftast som bäst, endorfinerna rusar och jag är nöjd med min prestation. Den känslan brukar jag försöka plocka fram när jag inte känner för att träna. Jag mår ju så bra av att träna. Min hy blir bättre och jag sover så mycket bättre. Det är nog min allra bästa motivation. Om man har ett mål med sin träning så kan det också vara en bra motivation. Kanske har du ett mål att klara av ett visst moment. Jag gillar ju att lyfta tungt och känner mig som starkast när jag klarat av att lyft tyngre än senaste passet. Oavsett vad du har för personligt mål kan du plocka fram det och ha det som motivation. I slutändan så tränar du för att du själv vill och inte för någon annan.

Träna i grupp och ta hjälp från sociala medier

Ett sätt att motivera sig själv eller någon annan till att träna kan vara att träna tillsammans eller i grupp. Det finns så många bra grupper på Facebook där man kan träffa andra som sitter i samma båt och vill hitta en grupp att träna tillsammans med. Sociala medier är också ett utmärkt sätt att hitta motivation och även inspiration. På instagram finns det så många bra träningskonton som man kan följa och där även hitta massor med tips på olika träningsformer. 

Jag personligen gillar Oftast att träna själv men har börjat träna mer och mer med min man. Tillsammans taggar vi varandra att klara av våra mål och peppar varandra att orka gå till gymet.

Mitt sista tips är att inte tänka för mycket. Sitter man och sönder analyserar om man ska träna eller inte så blir det oftast att man inte tränar. Försöka att släppa alla prestationstankar och bara kör så kan du efter ditt träningspass ta beslut om det var bra för dig att fräna eller inte.

Och hörrni sist men inte minst glöm inte att ha kul, träning ska vara någonting kul och någonting som du ska må bra utav. Glöm inte heller dt här med maten och om du behöver inspiration så kolla in alla smarriga recept från ICA här.
Här nedan kommer en liten motivationsfilm som jag spelade in med Coachen Mikaela där vi pratar om just motivation och också lite tips på vad man ska tänka på när man är ute och går stavgång. Nu när våren äntligen är här så är det ett jätte bra sätt att röra på sig och komma ut i vårluften.

I samarbete med ICA

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Mode

    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Hälsa
    Foodjunkie
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Hälsa
    Fannie Redman
    Home
    34 kvadrat
    Home
    Andrea Brodin
    Mode
    Petra Tungården
    Hälsa
    Ida Warg
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Lifestyle
    Dasha Girine
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Chrystelle Eriksberger
    Hälsa
    Träningsglädje