Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

ICA Klassikern – Uppladning

Detta inlägg är i samarbete med ICA.

Nu när vi har bestämt oss för att köra igång så uppstår det många frågor och detaljer man ska tänka på när man tränar inför tex skidmomentet i ICA klassikern. Även om du inte kör just ICA klassikern men vill ha lite tips på träning samt bra kost så kan du infoga mina tips i detta inlägg i din rutin.

Ett utav de vanligaste felet många gör är att när de börjar träna så börjar de också äta mindre. Den här inpräntade vanan vi lärt oss att när vi tränar så ska vi gå ner i vikt är verkligen någonting som vi borde hjälpas åt att tvätta bort. När jag tränar så handlar det sällan om att gå ner i vikt utan mer om att gå upp i vikt och se hälsosam ut. Jag vill oftast bygga muskler och känna att jag blir starkare och starkare.
Får man inte i sig tillräckligt med näring så börjar kroppen ta av reserverna och det som rycker först är muskler så hela poängen med ditt träningspass går förlorat om du inte fyller på med energi efter träningen. För att bygga muskler så behöver kroppen rätt sorts energi och då framförallt protein. Jag har valt att utmana mig själv lite till under skidmomentet och kommer köra på köttfria måltidsalternativ. Det finns massor av bra maträtter man kan inspireras utav på ICAs sida och jag har tagit hjälp utav en dietist  som kommer hjälpa mig ta fram en köttfri meny och jag lovar att dela med mig utav dessa recept till er här på bloggen också.
Ett annat tips jag vill dela med er när det kommer till mat är att planera dina måltider i förväg. Jag är rätt dålig på att äta om jag inte redan har en plan för vad jag ska äta. Är jag på jobbet en hel dag så tar jag med frukost till kontoret och det kan vara en proteinrik smoothie gjord på tex kvarg och jordnötssmör. Jag har en planerad matlåda för lunchen som innehåller en proteinrik lunch på exempelvis matvete, spenat sallad och en bit kyckling. Det är också viktigt att äta näringsrika mellanmål så man orkar med dagarna och det behöver egentligen inte vara någonting avancerat mer än en näve nötter och en banan eller en god kvarg med färska bär. Så för att ha en hälsosam träningsplan hänger faktiskt inte bara i att gå ut och motionera eller gå till gymmet utan 70% handlar om vad du stoppar i dig för bränsle för att kroppen ska fungera som bäst, må bra och orka med.

Här nedan följer en liten film som jag spelade in tillsammans med PT:n Mikaela där hon svarar på frågor om vad man ska tänka på för teknik när man tränar på crosstrainer. Mer tips och inspiration till skiddelen finns här.

Hoppas ni är lika peppade som jag!!!

Detta inlägg är i samarbete med ICA.

Outfit från Casall.

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Mode

    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Mode
    Chrystelle Eriksberger
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Lifestyle
    Dasha Girine
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Home
    Andrea Brodin
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Hälsa
    Ida Warg
    Hälsa
    Träningsglädje
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Hälsa
    Fannie Redman
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Lifestyle
    Sanne Alexandra
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Hälsa
    Foodjunkie
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Petra Tungården
    Man
    Marcus Schuterman
    Man
    Viktor Frisk
    Man
    Johan Hurtig